Om kerteminde efterskole

#KERTEMINDE adventure crosstraining dans dykning fotoogfilm golf itogmedie kampsport kunst madoggastronomi musik robotteknologi science sejlads tekstilogdesign

På Kerteminde Efterskole har du mulighed for at have tre forskellige linjefag i løbet af dit skoleår. På den måde kan du sammensætte dit helt eget efterskoleophold. I ét linjefag kan du f.eks. dyrke din interesse, og i de to andre linjefag kan du prøve noget, som du aldrig har prøvet før, og måske finde ud af, hvad du ellers har talent for og synes er sjovt.

Efterskolelivet på Kerteminde Efterskole er noget særligt og en stor oplevelse for mange unge.

Vælger du at blive elev på Kerteminde Efterskole, vil du blive en del af et nyt og helt unikt fællesskab. At bo og leve sammen med 140 andre unge er både sjovt og udfordrende.

Du vil blive taget godt imod af engagerede og fagligt dygtige lærere, som glæder sig til at udfordre dine personlige og faglige sider – og også gerne vække nye interesser hos dig!

I praksis betyder det, at du vil komme til at stå på egne ben, du vil prøve nye sider af dig selv, du vil kunne bryde med gamle vaner og måske endda starte på en frisk.

Kerteminde Efterskole har meget at tilbyde dig:

• Vi ligger midt i Danmark, tæt på Odense med gode tog- og busforbindelser til resten af landet.
  • Vi ligger naturskønt med flot udsigt over Odense fjord og tæt på Kerteminde by.
  • Skolen har en bred profil, hvor der er plads til alle i et stærkt og forpligtende fællesskab.

Gennem vores faglige profiler, 15 linjefag og valgfag kan du sammensætte dit eget unikke efterskoleår.

Velkommen til hjemmesiden – og velkommen til efterskolen!

“Jeg har valgt at starte på Kerteminde Efterskole, fordi man har chancen for at vælge flere forskellige valg- og linjefag om året. Jeg er en person, der godt kan blive hurtigt træt af ting, og jeg elsker nye ting og udfordringer, så jeg tænkte, det var lige noget for mig!”

– Elev på Kerteminde Efterskole

📣KORSTÆVNE 2024📣 ...