Dans

Er du vild med at danse, og tør du udfordre dig selv og din kropsbevidsthed? Har du lyst til at lære om rytme, bevægelse og dans med fokus på udtrykket? Så kan du danse dig gennem efterskoleåret på Kerteminde Efterskoles danselinje!

#KERTEMINDEDANS

Piger på danse efterskole giver den gas på græsmark

Danse efterskole på fyn

Er du på udkig efter efterskoler med dans? Og har du lyst til at lære en masse nye moves? På danselinjen bliver du en del af et stærkt hold, hvor vi lærer sammen, udvikler os sammen – og selvfølgelig griner sammen.

På efterskolens danselinje lærer du en masse om din krop og alt det, den kan. Vi arbejder både med smidighed, styrke og teknik. Du vil lære en masse koreografier – og være med til at opbygge dine egne og performe dem.

I løbet af linjefagsperioden vil du komme til at afprøve en masse forskellige genrer og kombinere dem med hinanden. Du får en større musik- og rytmeforståelse, og samtidig får du lov til at opleve, hvordan dans kan sprede glæde og blive et frirum i din hverdag på vores danse efterskole.

På vores danse efterskole arbejder vi bl.a. med:

• Showdance
  • Flash-mob
  • Reggae
  • House
  • Waacking
  • Girly hiphop

Du kommer selvfølgelig også til at præge undervisningen med dine interesser og ønsker og kan være med til at bestemme, hvad vi skal danse – eller hvilken musik, vi skal bruge.

Bryd ud af klasselokalet

Dans handler om at give slip og bryde fri. At glemme sin kropskontrol og være til stede i nuet. Det får du heldigvis chancen for, når vi bryder rammerne og danser i det fri, overrasker skolen med en flash-mob i spisesalen eller performer til besøgsdage. Hele verden er vores scene, og vi er ikke fastlåst til danselokalet.

Vi danser ikke kun på vores danse efterskole. I løbet af linjefagsperioden tager vi også på udflugter og ekskursioner. Vi besøger bl.a. et dansestudie i Odense, hvor du kan prøve kræfter med at bruge dansen som en intensiv motionsform.

Lær dig selv at kende – indefra og udefra

Du kommer til at lære en masse – om dans, om din krop og om dig selv. Dans er en udtryksform, hvor du kan bruge din krop og dine bevægelser til at fortælle historier.

Og så bliver du selvfølgelig en del af et hold, hvor der er plads til fejle og masser af tid til at grine. Her hjælper vi hinanden til at blive bedre, hepper på hinanden og fejrer holdånden – både indenfor og udenfor klasselokalet.

Tilmeld dig vores danse efterskole

Det er ikke svært at finde en efterskole med dans. Men det kan være svært at finde den helt rigtige! Vil du danse dig igennem dit efterskoleår? Så ring og hør mere på telefon 65 32 17 75, kig forbi til en af vores besøgsdage – eller tilmeld dig som elev.