Science

Vil du udfordre dig selv som forsker og problemknuser? Vil du dykke ned i den naturvidenskabelige verden? Så join Danmarks sjoveste science-team på Kerteminde Efterskole!

#KERTEMINDESCIENCE

SCIENCE EFTERSKOLE PÅ FYN

På vores Science-linje får du lov til at udfordre dig selv, være nysgerrig – og ikke mindst lave fejl! Det er stort set kun din interesse og fantasi, der sætter grænsen for, hvad du kan få lov til at arbejde med. Vi kalder det Science uden begrænsninger, og vi tror på, det er dét, der skal til for at blive en ægte problemknuser inden for naturvidenskabens verden.

Undervisningen på Sciencelinjen giver dig forskellige, brugbare kompetencer, når du skal arbejde naturvidenskabeligt i den virkelige verden uden for efterskolen.

Styrk dine undersøgelseskompetencer i kemiens verden

Vi nørder med kemi, forsøg og show. Uanset om vi arbejder med syre/baser eller sprænger en skraldespand i luften, handler det om at gå systematisk til værks, følge en proces nøje og videreudvikle på den.

Hvor store mængder skal man bruge af hvad? Hvad sker der, hvis man bytter om på rækkefølgen i forsøget? Og hvordan optimerer man på forsøget, selvom man har opnået det ønskede resultat? Det er nogle af de spørgsmål, vi stiller os selv i kemi-forsøgene.

Vi arbejder altid ud fra den naturvidenskabelige model og har en forskers tilgang til tingene. Her oplever du meget mere end bare “efterskole science”.

Nogle af de aktiviteter, vi laver på Sciencelinjen, er:

• Syre/base-forsøg
    • Efterprøve forsøg, vi finder på nettet
    • Elektroforase
    • Lave vores egne forsøgsmaterialer – fx kobberchlorid og -oxid
    • Lave drageæg – ”Kemiske smykker”
    • Flammefarver, røg, skum
    • Krystaldyrkning

Alle kan være med på Kerteminde Efterskoles science-linje. Du skal bare være nysgerrig, gide det – og turde lave fejl. Resten finder vi ud af sammen. Det er dét, du skal kunne, hvis du skal arbejde naturvidenskabeligt i den virkelige verden!

Alt foregår naturligvis i trygge omgivelser med de rette sikkerhedsforanstaltninger.

Tag et hop ud i science-verden og få en masse fede timer sammen med andre, der elsker science og naturvidenskab ligeså meget som dig!

VIL DU PRØVE SCIENCE PÅ EFTERSKOLE?

Vil du prøve din interesse for science af på efterskole? Så ring og hør mere på telefon 65 32 17 75, kig forbi til en af vores besøgsdage – eller tilmeld dig som elev.