Game Design

På Game Design får du lov til at slippe din kreative side fri og nørde programmering, world building, character development, block- og c++ programmering. Du skal vælge Game Design på vores efterskole, fordi du elsker at spille, men også vil være en del af et fedt fællesskab!

#KERTEMINDEGAMEDESIGN

Game design efterskole på fyn

Du får mulighed for at designe dine egne små spil eller spilelementer. Vi arbejder med de grundlæggende elementer i spildesign, og du lærer hvordan man går fra ingenting, til at have en verden i et spil, som man selv har bygget.

Alle kan være med – det kræver ikke, at du ved alt om det, for det lærer du! Bare du har en computer og brænder for at nørde med det i mange timer, så er der også plads til dig! Vi arbejder både med de teoretiske dele af faget, men størstedelen af tiden går med den praktiske problemløsning.

En stor del af Game Design er, at man finder ud af, hvor god man er og måske noget, hvor man kan blive mere bedre. På Game Design lærer vi af og med hinanden. Problemløsning er en kæmpe del af faget, og vi lærer at komme videre gennem samarbejde.

Samarbejdet – og fællesskabet – er en vigtig del af både arbejdet med Game Design og efterskolelivet i det hele taget.

Undervisningen i Game Design

På Game Design linjen får du mulighed for at udvikle din idé til et færdigt spil, der kan spilles. Hvor langt og hvor vildt det skal være, er op til dig!

På Game Design arbejder vi blandt andet med:

• 3D
  • Programmering
  • Karakterdesign
  • Grundlæggende animation
  • Level design
  • Digitale teksturer

Det skal være sjovt at lære – også på Game Design. Så vi breaker ofte undervisningen med sjove, professionelle spil, som både har et fagligt mål, og er et sted vi kan have det sjovt sammen.

Er Game Design på efterskole lige dig? Så ring og hør mere på telefon 65 32 17 75, kig forbi til en af vores besøgsdage – eller tilmeld dig som elev.