Cross training

Kan du lide at bruge din krop og få sved på panden? I linjefaget Cross Training på Kerteminde Efterskole med fitness får du mulighed for at træne styrke, udholdenhed og mobilitet, lære mere om teorien bag træning – og have det sjovt med dine efterskolevenner!

#KERTEMINDECROSSTRAINING

Efterskole fitness til crosstraining

Sport og fitness efterskole på fyn

På Cross Training vil du blive præsenteret for varierede former for træning og komme til at anvende både maskiner, træningsudstyr, elementer i naturen og din egen kropsvægt som redskab.

Vi træner oftest udenfor, men vi har også et mindre træningslokale og sport efterskolens hal, hvor vi indimellem folder os ud.

Vi har et godt udvalg af træningsudstyr på efterskolens fitness linje – og vi anskaffer os løbende nyt, når behovet opstår. Vi træner for eksempel med:

• Håndvægte
  • Kettlebells
  • Sandbags
  • Vægtstænger
  • Sjippetove
  • Kasser til box jumping

Undervisningen på vores fitness efterskole

I undervisningen møder du både teori – og selvfølgelig en masse træning. Undervisningen består typisk af grundig opvarmning efterfulgt af fællestræning og/eller individuel træning.

Vi arbejder selvfølgelig med de olympiske discipliner inden for klassisk vægtløftning – men vi giver den også gas med andre træningsformer og inddrager for eksempel elementer fra gymnastikken som håndstand og hoftekip. Her kommer du altså på en sport efterskole med mange muligheder og oplevelser.

Design din egen WOD på Cross Training

På linjen Cross Training skal du ikke kun selv have sved på panden. Du skal nemlig også arbejde med at planlægge og udvikle træning for dig selv og andre.

Gennem teori om, hvordan man opbygger en træningstime, lærer du på fitness efterskole at lægge træningsprogrammer med forskelligt indhold efter mål eller fokus. Derudover skal du i en mindre gruppe være med til at udvikle, designe og afholde en WOD (Workout of the Day).

Bliv en del af Cross-fællesskabet

Cross Training handler ikke kun om træning og fysik – men i høj grad også om fællesskab! På vores efterskole med fitness linje hepper vi alle på hinanden, hjælper hinanden igennem træningen og giver kæmpe high fives, når vi har klaret det.

Linjefaget er for alle, der vil prøve sig selv af inden for træning og sport på efterskole. Du behøver ikke at have trænet før.

Uanset, om du er afhængig af cross training eller aldrig har rørt en kettlebell tidligere, finder vi udfordringer på lige netop dit niveau.

Man lærer meget af hinanden – uanset hvilket niveau man starter på.

Brug dit efterskoleår på at forbedre din fysiske form, blive klogere på anatomi og fysiologi og mærk fællesskabet i træningen!

Vil du vide mere om et efterskoleår med cross training? Så ring og hør mere på telefon 65 32 17 75, kig forbi til en af vores besøgsdage – eller tilmeld dig som elev.