Dykning

Vil du opleve den fantastiske fornemmelse at trække vejret under vand og lære en helt ny verden at kende sammen med dine efterskolekammerater? Så er linjefaget Dykning på Kerteminde Efterskole lige noget for dig!

#KERTEMINDEDYKNING

elever under vand laver et hjerte til dykning på efterskole

Efterskole med dykning på fyn

På Dykkerlinjen vil du få mulighed for at erhverve dig et grundkursus i dykning kaldet PADI “Open Water Diver” i samarbejde med professionelle instruktører.

Oplev en helt ny verden under vandet, og bliv med dit PADI-bevis klar til mange flere spændende dyk i fremtiden.

Vores efterskole ligger tæt på vandet, så du har de perfekte rammer på dykkerlinjen.

Leder du efter en efterskole, hvor du kan lære at dykke, er du kommet til det helt rette sted!

Tilmeld dig vores Dykker-efterskole

Vælger du Dykkerlinjen, er der pt. en egenbetaling på kr. 2.700,-.

Lyder linjefaget Dykning på Kerteminde Efterskole som noget for dig? Så ring og hør mere på telefon 65 32 17 75, kig forbi til en af vores besøgsdage – eller tilmeld dig som elev.

Undervisningen i Dykning

PADI’s grundkursus er opdelt i tre dele:

• Teori
  • Øvelser i svømmebassin
  • Fire dyk i åbent vand

Alle øvelser gennemføres på en sikker og sjov måde. I det modulopbyggede uddannelsesprogram bliver du trænet i bassin og åbent vand til at blive certificeret fritidsdykker. Du vil komme til at opleve den fantastiske fornemmelse af at trække vejret under vand – glæd dig!

På grundkurset kommer du, sammen med din instruktør, til at øve og beherske de færdigheder, som du behøver som dykker. Det betyder, at praktisk talt alle med god fysik og en nogenlunde vandførelse kan lære at dykke. Du skal bare have lysten og modet!

Efter en vellykket gennemførelse af PADI’s grundkursus får du dit internationale certifikat, som giver dig mulighed for at købe eller leje dykkerudstyr, dykke fra charterbåde og på dykkercentre samt dykke selvstændigt uden instruktør.

Som elev er du fuldt forsikret i PADI-regi under hele uddannelsesforløbet.