Oplevelser

Oplevelserne står i kø på Kerteminde Efterskole! Her kan du læse om vores skitur, studietur, teateruge og oplevelsestur.

Som elev på Kerteminde Efterskole får du en hverdag fyldt med oplevelser. Vi bryder ofte skemaet på hverdagsaftener og inviterer til foredrag, oplæg, filmaften eller brætspil – og weekenderne byder på sjove arrangementer, temaer og masser af hygge. Vi elsker at dyrke fællesskabet og skabe nye minder!

I løbet af skoleåret har vi desuden planlagt en række større oplevelser og ekskursioner, som du kan glæde dig til.

Skituren

Hvert år tager hele skolen på skitur. Her kommer du til at spise, sove og bo med dine efterskolekammerater og tilbringe en masse tid ude i sneen, hvor vi både dyrker alpint skiløb og langrend. Det er et af årets absolutte højdepunkter – uanset om du er nybegynder eller erfaren skiløber.

STUDIETUR

I starten af skoleåret tager hele skolen på studietur til Berlin. Her vil du opleve et tætpakket program, hvor vi, ud over udforskning af byens historie, kultur og seværdigheder, har afsat dagene til fordybelse og arbejde i klasserne. Hver aften samles vi alle til fællesspisning og hygge, så vi kan fordøje dagens indtryk.

TEATERUGE

Teaterugen er noget helt særligt. Her samles hele skolen om et fælles projekt. Alle spiller en rolle i årets forestilling – uanset om de står på eller bagved scenen. Der bliver lavet kulisser, kostumer, lyd og lys, musik, dans – og så får du selvfølgelig mulighed for at udleve din skuespillerdrøm! Det hele kædes sammen til en forestilling, som vi viser for lokalmiljøet, skoler og ikke mindst forældre.

OPLEVELSESTUR

Når skoleåret lakker mod enden, gælder det om at presse det sidste ud af stemningen og tiden med efterskolekammeraterne. Derfor tager vi altid på oplevelsestur mellem de skriftlige og mundtlige prøver. Du får mulighed for at vælge mellem 4 forskellige ture, der går forskellige steder hen i Danmark. Uanset hvilken tur du vælger, vil du få en masse gode minder med hjem.