Robotteknologi

Er du en ægte problemknuser, og er du vild med teknologi, robotter og programmering? Kan du tænke kreativt og ud af boksen? Så mangler vi dig på linjefaget Robotteknologi på Kerteminde Efterskole!

#KERTEMINDEROBOTTEKNOLOGI

Robot og IT Efterskole på fyn

Mange tror kun, at robotter og teknologi er for ”nørder”. Og det har de helt ret i! Altså den slags nørder, som elsker at lege, tænke kreativt og finde på sjove løsninger på ”kedelige” problemer. Den skæve ide er altid den sjoveste.

I linjefaget Robotteknologi kommer du til at arbejde kreativt med konstruktion, prototyper og problemløsning! Vi nørder med robotteknologi i LEGO Mindstorm, Arduino, Raspberry Pi, Nucleo og med droner.

Stil spørgsmål – og opfind selv svarene

Her på linjen handler det om at være nysgerrig og undersøgende. Når du har bygget din egen robot og finder ud af, at den kører ind i væggen, hvad skal så laves om, for at den kører, som den skal? Det handler om at konstruere ting i teorien, som kan fungere i praksis – en proces, der næsten aldrig stopper!

Hvordan skal man egentlig programmere et lyskryds for at det virker optimalt? Hvordan fungerer det, og hvilke beregninger og overvejelser skal man have med i processen?

Mange af de teknologier vi bruger i undervisningen, bruges også i virkeligheden – men hvor og hvordan? Det er noget af det, vi beskæftiger os med for at gøre undervisningen virkelighedsnær. Og når der er mulighed for det, løser vi også opgaver fra virkelighedens verden.

På linjefaget Robotteknologi arbejder vi blandt andet med:

• Programmering og problemløsning med LEGO Mindstorm
  • Robotkonstruktion
  • Raspberry Pi med fokus på Machine Learning
  • Udvikling af prototyper i Arduino
  • At bygge og flyve med droner
  • ”Sumo-fight night” – robotkamp

Linjefaget for alle, der vil prøve kræfter med programmering og robotter

Alle kan være med på Kerteminde Efterskoles Robotteknologi-linje. Du skal bare være nysgerrig, ville det – og turde lave fejl. Resten finder vi ud af sammen. Det er fantasien, der sætter grænsen for hvor langt, I kan drive det!

På holdet har vi både dem, der er fortrolige med programmering – og dem, som aldrig har prøvet det før. De sidste lærer det heldigvis hurtigt. Og tilfælles har de, at de elsker at kaste sig ud i kreative teknologi-processer, man ikke helt ved, hvor ender.

Vil du dyrke din interesse for robotter, mens du er på efterskole? Så ring og hør mere på telefon 65 32 17 75, kig forbi til en af vores besøgsdage – eller tilmeld dig som elev.