Kunst

Vil du udtrykke dig gennem kunst, prøve dine ideer af, blive bedre til at mestre teknikkerne – eller kaste dig ud i kunstens verden for første gang? Og leder du efter en Danmarks bedste kreativ efterskole?  Så er Kerteminde Efterskoles kunstlinje måske noget for dig!

#KERTEMINDEKUNST

Elever laver kunst på kreativ efterskole

Undervisning på vores efterskole med kunst

På Kunstlinjen arbejder vi med mange forskellige teknikker og udtryksformer. Både inden for formgivning, tegning og billedkunst kan du være kreativ her på efterskolen.

Du får bl.a. undervisning i:

• Tegning
  • Maleri
  • Collage
  • Tryk
  • Keramik
  • Skulptur

Du har stor indflydelse på undervisningen og får selvfølgelig mulighed for at arbejde med dine egne idéer og projekter. Sommetider arbejder vi også med specifikke projekter, hvor din opgave bliver at sætte dit eget præg på en fælles opgave.

Når man arbejder med kunst på efterskole, er der mange inspirerende elementer i omgivelserne. Derfor henter vi for eksempel både inspiration i musik, sangtekster, kulturens egne billeder og fra udøvende kunstneres værker.

Ingen efterskole-kunst uden fællesskab!

På Kunstlinjen på vores kreative efterskole bliver du selvfølgelig en del af et tæt fællesskab, hvor vi altid har det sjovt. Det er noget af det vigtigste på en efterskole – uanset hvilket linjefag, du vælger.

Kunstlokalerne summer altid af hektisk aktivitet, snak og godt samarbejde. Der er plads til alle på efterskolen – uanset om du har erfaring med kunst og design eller er fuldstændig nybegynder!

Er du interesseret i kunst på vores efterskole? Så ring og hør mere på telefon 65 32 17 75, kig forbi til en af vores besøgsdage – eller tilmeld dig som elev.