Adventure

Er du adrenalinhungrende, klar til udfordringer i naturen, og leder du efter en outdoor efterskole? Så er linjefaget Adventure på Kerteminde Efterskole lige noget for dig!

#KERTEMINDEADVENTURE

Træklatring på linjefaget Adventure

Outdoor- og adventure-linjen på fyn

På efterskolens adventurelinje vil du få mulighed for at rykke din mentale og fysiske grænse sammen med holdkammeraterne gennem træning af forskellige friluftsaktiviteter til vands, til lands og i luften.

Du vil styrke dine samarbejdsevner gennem teambuilding, så du og dit hold bliver klar til at støtte hinanden i de udfordringer, I møder.

Træningen i de forskellige discipliner skal nemlig gøre jer klar til en række sjove, udfordrende adventure races.

Naturen er vores legeplads, og vi ligger naturskønt tæt på hav, fjorde, skove og bakker. Med andre ord; de perfekte rammer for en efterskole med adventure!

Undervisningen i Adventure

På vores adventure linje vil du møde mange af de klassiske outdoor-discipliner, så du kan få lov at kaste dig ud i mange forskellige ting. Fælles for alle aktiviteterne er fællesskab, fart og friluftsliv. Dét er nemlig efterskole-adventure, når det er allerbedst!

I løbet af efterskoleåret kommer du til at prøve kræfter med:

• Havkajak
    • Kano
    • Mountainbike
    • Løb
    • Orientering med kort og kompas

Og du får selvfølgelig også store oplevelser med træ- og vægklatring.

Adventure Race

Vi træner målrettet frem mod et Adventure Race, som er et fysisk krævende langdistanceløb over 3-6 timer (eller mere), hvor man som hold à 2-4 personer skal finde vej og cykle, løbe eller padle så hurtigt som muligt fra punkt A til punkt B med en række fysiske udfordringer undervejs. Se evt. Dansk Adventure Race Unions video “Hvad er adventure race?

I løbet af året deltager vi i Adventure Efterskolens X-Race, HF Adventure Race og Oure Adventure Race. Glæd dig – det bliver fedt!

ADVENTURELINJE FOR ALLE

Vores efterskoles adventure linje er for alle, der er vilde med fart over feltet, fællesskab og fysiske udfordringer. Du behøver ikke at have dyrket nogle af aktiviteterne før – bare du har lyst til og mod på at kaste dig ud i det sammen med os.

Er du en erfaren “adventure-racer”, er der selvfølgelig også udfordringer til dig! Du arbejder i løbet af perioden på at udvikle dig endnu mere inden for en eller flere af adventuredisciplinerne – og så kan du ovenikøbet lære en helt masse af at skulle gå forrest som det gode eksempel for nybegynderne.

Kom som du er – og bliv en del af et fællesskab, der rækker langt ud over adventure racene!

Er du til adventure og friluftsliv på efterskole – og vil du vide mere? Så ring på telefon 65 32 17 75, kig forbi til en af vores besøgsdage – eller tilmeld dig som elev.