Kampsport

Har du en fighter gemt i dig? Har du lyst til at prøve grænser af ? Eller er du bare nysgerrig efter at se, hvad linjefaget Kampsport har at byde på? Så er Kampsportslinjen lige noget for dig!

#KERTEMINDEKAMPSPORT

Kampsport på efterskole på fyn

På Kerteminde Efterskole får du nu muligheden for at afprøve forskellige kampsportsgrene under kontrollerede forhold og med en kompetent og konkurrenceerfaren underviser med et hjerte, der brænder for kampsport.

I linjefaget Kampsport vil du blive præsenteret for blandt andet karate, boksning og MMA-fight. Du vil blive trænet og udfordret på udholdenhed, hurtighed, styrke, fokus, koordinering og mentalitet.

Du vil uden tvivl få en række fede oplevelser og rykke personlige grænser i dette linjefag.

Træner på kampsportslinjen

Du vil blive undervist af Sara Plagborg, som er en vaskeægte kampsports-elsker!

Sara er JKA karateudøver. Hun blev gradueret sortbælte, 1. Dan, i år 2011 fra Shotokan Karate Akademiet i København. Derudover har Sara erfaring indenfor boksning og MMA-fight. Der vil desuden komme gæstetrænere udefra, som kan komme med ny inspiration fra kampsportsverdenen.

Forudsætninger på kampsport-linjen

Linjefaget er for dig, der har ingen, lidt eller meget erfaring inden for kampsport. Så længe du er nysgerrig og har et gå-på-mod, kan kamsport være noget for dig.

I løbet af året vil der blive arrangeret en ”fight-night” på skolen. Her vil du få mulighed for at opleve og afprøve dine lærte skills, når Kerteminde-hallen bliver forvandlet til en kamparena med blinkende lys, dommere og tilskuere.

Vil du dyrke kampsport på efterskole?

Vil du prøve din interesse for kamsport af, mens du går på efterskole? Så ring og hør mere på telefon 65 32 17 75, kig forbi til en af vores besøgsdage – eller tilmeld dig som elev.